Dijital Dünyada İç Mekan Tasarımı: Metaverse Dönemi

Dijital Dünyada İç Mekan Tasarımı: Metaverse Dönemi

ÜRÜN
3D sanatçısı Alexis Christodoulou, Dezeen tarafından yapılan bir röportajda "Sınırın hemen başındayız" diyor.
Değiştirilemez tokenlar (NFT'ler), sanatçıların ve tüketicilerin/sanat severlerin birbirleriyle doğrudan etkileşime girebildiği sanat ve tasarım endüstrisindeki aracılarla buluşmak için bir araya geliyor. Bu yeni dijital çağda NFT'lerle ticareti yapılan milyonlarca sanat eseri halihazırda sektörde zaten vardı. Nike, Lamborghini, Coca Cola ve diğer birçok dünyaca ünlü marka gibi endüstri devleri de Metaverse'de kendilerine yer bulmak için şimdiden sanatçılarla işbirliği içine girdiler bile!
                 
İÇ MEKAN
NFT'ler bir süredir ilgi odağıyken, tasarım endüstrisindeki olayların gidişatını değiştirmeleri biraz zaman aldı. 2021, NFT'nin yılı oldu ve bu yıldan itibaren NFT arz & talebinde büyük bir patlama yaşandı. Bu patlamanın en büyük etmenlerinden biri, Christie's ve Sotheby's gibi prestijli müzayede evlerinin, müzayedelerini yalnızca dijital dünyaya taşımakla kalmayıp, aynı zamanda NFT sanatını da satmaya başlamasıyla sanat piyasasında ve endüstride muazzam değişiklikler meydana gelmeye başladı. Bu durum doğrudan pazarı önemli ölçüde etkileyen rekor sayılabilecek NFT satışlarına yol açtı.
MİMARİ
Bu sanal çağın başlangıcı, geleneksel tasarım endüstrisinde her zaman hoş karşılanmadı. Birçok endüstri profesyoneli, tasarımın ana ilkelerinden uzaklaşılabileceğinden endişe ederek, bu yepyeni dijital büyümeden hala şüphe duyuyor. Cryptodesigner Andrés Reisinger, sanal tasarımı tanımlarken harika bir bakış açısı benimsiyor ve diyor ki; “Sadece bunun dijital dünya ile fiziksel dünya arasında nihai bir karar olmadığını anlamamız gerekiyor: iki dünya bir arada var olabilir ve birbirini geliştirebilir.” Sınırları zorlayan sanatçılar artık deneylerle daha da ileri gidebilir ve her iki dünyada da deneyimlenebilecek ürünler ve mekanlar yaratabilir.
2022- yılında Lazzoni, mobilya ve iç tasarım endüstrisinde Metaverse tasarımının öncüsü olmayı, Metaverse için üst düzey alanlar ve makaleler yaratmayı hedefliyor. Ayrıca Lazzoni, bu mekanları ve mobilyaları da fiziksel dünyaya uyarlamayı planlıyor. 28-29 Mayıs tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek olan NFT Summit İstanbul'un ana sponsoru olan Lazzoni, bu önemli organizasyonda NFT dünyasından yeni koleksiyonlarını da sergileyecek. Dünyanın dört bir yanından 50 NFT sanatçısı, Today's Art ve Decon işbirliğiyle NFT Summit İstanbul'da bir araya gelecek ve sanatlarını katılımcılara sergileyecek. Tüm katılımcılar sanatçıların bu etkinlik için özel olarak tasarladıkları eserleri görebilecek, sanatçılarla tanışabilecek ve beğendikleri eserleri satın alma fırsatı yakalayabilecekler. Katılımcılar ve ziyaretçiler ayrıca NFT Summit İstanbul kapsamında düzenlenen sergiler, çalıştaylar, iletişim geliştirme toplantıları ve sosyal etkinliklerle de bir araya gelerek kendilerini geliştirme fırsatı bulacaklar.
Biletlerinizi Lazzoni'ye özel fiyatlarla aşağıdaki linkten satın alabilirsiniz;
https://www.nftsummit.ist/